الأحد 08 سبتمبر 2024

مكتوبه على اسمى 14

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات

موقع أيام نيوز

مامت وقفت وهي مستغربه كل الاسئلة اللي والدتها سألتها لها ووالدتها قعدت تفكر وهمست وايه حكايتها آيات دي اللي شاغله تفكيرك يا امجد!! 
في الصباح . 
آيات جهزت وراحت شغلها في شركة امجد. 
وعامر صحى بدري ونزل علي شركته وهو عنده اصرار انه يعرف كل حاجة عن آيات النهاردة ويتأكد اذا هي مراته فعلا ولا لا رغم ان كل حاجة بتأكد انها مراته! 
امجد صحى من النوم وهو لسه بيفكر في آيات ونزل فطر مع والدته قبل ما يروح شركته وكانت والدته متابعه شروده الغريب وقلبها كان حاسس ان البنت اللي سأل عليها امبارح هي اللي شاغله تفكيره. 
في بيت عزيز وميسرة. 
ميسرة دخلت تصحي ميرنا من النوم وقعدت جمبها علي السرير وقالتلها ميرنا قومي.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
ميرنا بنعاس لسه بدري يا طنط انا نايمه متأخر!
ميسرة بإصرار قومي باباكي سألني علي عربيتك ومعرفتش أقوله ايه.. انا معرفتش اتكلم معاكي إمبارح عشان باباكي ميعرفش حاجة ولما سألني عنك قولتله انك كنتي سهرانه مع عامر.
قامت ميرنا قعدت على السرير وقالت پغضب عامر حرجني جدا إمبارح يا طنط وضيع حقي.. يارتني كنت كلمت بابا كان عرف يتعامل مع البنات البيئه دول.
ميسرة بهدوء معلش يا حبيبتي بس فهميني هو عمل ايه
ميرنا اتنازل عن حقي ومش بس كده دا كمان هيدفع تعويض للبنات البيئه دول ومش بعيد يشتري عربيه جديدة ل اخت صاحبه بدل اللي انا خپطها ويسيبني انا بقى من غير عربيه.
ميسرة طب اهدي بس عشان باباك ميسمعكيش ويزعل من عامر آكتر وانا هقوله يشتريلك عربيه اخر موديل.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
دخل عزيز وسمع اخر جملة ميسرة قالتها وقال عربيتك فين يا ميرنا
ردت ميرنا بتوتر وهي بتبص ل ميسرة عربيتي!!
اتكلم عزيز بسخريه وياترى الباشا ابنك ناوي يجيب لبنتي عربية بقيمتها ولا هيفكر ان احنا طمعانين فيه زي العادة.
ميسرة بتوتر طمع ايه بس يا عزيز دا عامر بيحبك وبيحب ميرنا وعمره ما يستخسر فيها حاجة.
عزيز بجمود هنشوف يا ميسرة.. 
وبص ل بنته وقالها وانتى قومي البسي وروحيله الشركة خليه يجبلك العربية اللي تعجبك.
ميرنا هزت راسها بالايجاب وعزيز خرج من أوضة بنته ومسك تليفونه وبعت ل ميرنا رساله على تليفونها فيها صورة عربية غاليه جدا وكتبلهااختاري العربية دي وصممي عليها وهاتي العقد بتاعها وانتي راجعه ومش عايز ميسرة تلاحظ اني بعتلك حاجة
ميرنا فتحت الرساله وقرأتها وميسرة سألتها ايه يا حبيبتي في حاجة
ميرنا بتوتر لا ياطنط دي واحدة صحبتي بتطمن عليا.. هقوم انا البس واروح الشركة ل عامر.
ميسرة هزت راسها وقالتلها البسي برحتك وانا هروح أشوف باباكى.
ميسرة خرجت وميرنا فتحت الرساله وبصت لصورة العربية باعجاب وقالت واااو.. بابا ذوقه يجنن في العربيات.. انا فعلا استاهل عربية زي دي. 
في
 

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات